No właśnie. Co to takiego agencja interaktywna jednym kojarzy się z agencją ochrony mienia a innym z agencją towarzyską.
Może dlatego, że owa nazwa nie jest aż tak popularna jak na zachodzie. Agencja interaktywna to tak naprawdę firma zajmująca się projektowaniem serwisów www, e-marketingiem, usługami B2B w zakresie internetu, tworzeniem identyfikacji wizualnej (tzw. Corporate Identity) czy też tzw e-commerce czyli mówiąc prościej "handlem elektronicznym"
Zatem jeśli chcecie aby ktoś wykonał dla was np sklep internetowy, zaprojektował logo waszej firmy czy też ulotki na potrzeby waszej kampanii reklamowej Agencja Interaktywna jest właśnie firmą świadczącą tego typu usługi.
Owszem bardzo często spotyka się tzw freelancerów (wolnych strzelców?), którzy pracują sami i posiadają na tyle rozległą wiedzę by wszystko wykonać samemu nie mniej jednak jakość tego rodzaju usług stoi nieraz pod znakiem zapytania. Agencje Interaktywne mają to do siebie, że zatrudniają kliku do kilkunastu specjalistów wykwalifikowanych w danej dziedzinie (grafików, programistów, specjalistów od marketingu i reklamy itp).
Zatem obiektywnie można dojść do wniosku iż wraz z wykonaniem usługi przez taką agencję zarówno cena jak i jakość usług wzrastać będzie w porównaniu z freelancerem, który nie potrzebuje jako jedna osoba równie dużych nakładów finansowych na funkcjonowanie.
Wybór, który posiadamy to jakby kwestia niskiej jakości i niższej ceny do wyższej jakości do wyższej ceny. Oczywiście bywa z tym różnie, nieraz zdarzy się ktoś tak genialny, ktoś kto wykona dany projekt równie dobrze jak zespół profesjonalistów i w dodatku za niższą cenę. Niemniej jednak zaryzykuję twierdzenie, że około 90% tak zwanych freelancerów oferuje usługi na niskim poziomie.
Można wziąć przykład z firm, które zatrudniają jednego informatyka odpowiedzialnego za firmową stronę internetową i obsługę oprogramowania w firmie. W większości są to osoby, tworzące swoje projekty na tak niskim poziomie, że owe firmowe strony internetowe nie spełniają kompletnie powierzonych im funkcji. Są nie widoczne w sieci, ba nawet nieraz po wpisaniu nazwy firmy nie idzie jej znaleźć:P nie obsługują wszystkich przeglądarek internetowych, rozdzielczości monitorów, są mało funkcjonalne, nie estetyczne itd itp ... no ale co z tego skoro pan prezes uważa, że informatyk jest wykształcony, stronę internetową mają a usługi agencji interaktywnej nie są mu do niczego potrzebne.
Ale co zrobić jeśli ktoś nie chce się rozwijać? Nikogo się do tego nie zmusi:)